lunes, 19 de enero de 2015

The external dimension of EU private international law after Opinion 1/13 (Ferrara, 13 February 2015)


The external dimension of EU private international law after Opinion 1/13
Ferrara, 13 February 2015


First session - 9.30 - 13.00
Recent developments in the law of EU external relations inside and outside judicial cooperation in civil matters

Chair: Giorgio Gaja, International Court of Justice

Marise Cremona, European University Institute: The implications of Opinions 1/13 and 2/13 for EU external relations law
Paul Beaumont, University of Aberdeen: A critical analysis of the judicial activism of the Court of Justice in Opinion 1/13
Serena Forlati, University of Ferrara:The European Convention on Human Rights and EU judicial cooperation in civil matters – Some reflections in the wake of Opinion 2/13
Marta Pertegás, Permanent Bureau of the Hague Conference on Private International Law: EU private international law and the Hague Conference on Private International Law after Opinion 1/13

Second session - 14.30 - 18.00
Developing the external dimension of EU private international law: policies, prospects, techniques

Chair: Alfonso-Luis Calvo Caravaca, Carlos III University of Madrid

Alex Mills, University College London: Think local act global, or think global act local? Possible roles for private international law in EU external relations
Alessandra Zanobetti, University of Bologna: EU cooperation in civil matters and multilevel unification of private international law: some remarks
Chris Thomale, University of Freiburg im Breisgau: The Lugano model - Cooperative enhancement over enhanced cooperation
Pietro Franzina, University of Ferrara: The interplay of the internal and the external side of judicial cooperation in civil matters: synergies and tensions

Emmanuel Guinchard (University of Northumbria), Cristina Mariottini (Max Planck Institute Luxembourg for International, European and Regulatory Procedural Law), Fabrizio Marongiu Buonaiuti (University of Macerata), and Chiara Tuo (University of Genova), among others, will join the discussion.

Please register by 9 February 2015 using this form

The poster of the conference is available here.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios son responsabilidad exclusiva de su autor. Se reserva el derecho de eliminar cualquier comentario contrario a las leyes o a las normas mínima de convivencia y buena educación.